Halvtid

Igår var planen att ta en tur till Bois de la Cambre, vilket är en stor park som övergår till skog sydöst om Bryssels centrum. Tyvärr var vädret väldigt dåligt igår med kraftig nederbörd av snöblandat regn. Det var därför ganska frestande att stanna inomhus, men tillslut kom jag iväg. Även om det var kallt och blött så blev det en härlig joggingtur i parken. Kan tänka mig att parken är helt fantastisk på sommarhalvåret :)
 
Lite bilder från mobilen:
 


 
 

När jag kom hem var det dags att kila upp till Ville (bor på sjätte våningen i samma hus som jag) och förbereda middag. Kollegorna på EIM har en tradition att bjuda hem varandra på middag, så igår passade jag och Ville på att bjuda ihop. Först var tanken att laga någon typisk skandinavisk rätt, men det var inte helt lätt att hitta ingredienser i affären. Så istället blev det:
Till förrätt: parmaskinka med valnötter, melon och parmesan (och olja)
Huvudrätt: Medelhavsbiffar (typ pannbiffar fast med rivet citronskal i), bandpasta, sås med soltorkade tomater i, sallad och bröd.
Efterrätt: Detta var Villes ansvarsområde, som gjorde flamberade bananer och glass. Var lite av en show kan jag säga, se bild nedan :)
 
 
Nu har jag alltså varit i Bryssel i exakt tre veckor och det är lika många dagar kvar. Jag trivs jättebra och tycker nog att tiden går lite väl fort :) Den här veckan blir det fullt ös på jobbet, då nya intervjuer är bokade med Jernbaneverket och Infrabel. Ska bli kul! På torsdag kommer min pojkvän Patrik hit på besök och stannar till söndag, det ser jag självklart också fram emot :)
 
Birgitta
2015-02-03 @ 10:20:29

😃 Menyn lät väldigt god!😃




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0