Möte med Cecilia Malmström

Igår kväll gjorde jag en kul grej. Jag var och lyssnade på Sveriges egna kommissionär - Cecilia Malmström. Liberala Brysselklubben och Svenska klubben i Bryssel anordnade träffen på Svenska representationen, som ligger precis vid EIM-kontoret. Det började med mingel. Jag träffade några kompisar från kören som också var där, vilket var kul! Sedan hade Cecilia Malmström en presentation på cirka en timme om sitt nya ansvarsområde - handelspolitik. Hon pratade särskilt om de pågående förhandlingarna gällande handelsavtalet med USA, men även om de övergripande planerna för Juncker-kommissionen. I slutet fanns även möjlighet att ställa frågor. Det var jätteintressant att få lyssna på! Dessutom var Cecilia verkligen duktig på att berätta om arbetet på ett underhållande sätt, vilket jag imponerades av. 
 
Tog lite bilder med mobilen:
 


 


Birgitta
2015-02-08 @ 06:13:02

Så intressant att få höra live. Nämnde hon mångas oro över Gmo när hon pratade on frihandelsavtalet?

Svar: Ja det var det verkligen! Ja hon nämnde detta, men också att många har missförstått eftersom kommissionen ej har för avsikt att tumma på Europas regler då det gäller GMO. Så det var ju skönt att höra :)
sandraibryssel.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0