Parlamentet

Idag fick jag följa med Tommaso till ett möte på parlamentet. Vi träffade assistenterna till parlamentarikern Christine Revault d'Allonnes-Bonnefoy som är med i Progressiva förbundet av socialdemokrater och demokrater (S&D) och även i Kommitén för Transport och Turism (TRAN). Tommaso jobbar i det politiska teamet på EIM och lobbade därför för EIMs ståndpunkter i fjärde järnvägspaketet samt diskuterade Junckers nya investeringsplan (EFSI). Det var intressant att få vara med på mötet och ta del av information, men även att få uppleva det politiska spelet vid utbyte av information. Väldigt lärorikt! Uppskattar att jag fick följa med.
 
Imorgon är det fredag och jag har därför spenderat kvällen med att planera till vilken stad jag ska resa denna lördag. Valet har stått mellan Maastricht och Lille, och efter mycket fundering blir det....Lille! Då Lille ligger i Frankrike är det ett annat biljettsystem som är lite krångligare, så jag satsar på att det går att köpa en biljett på plats på stationen på lördag. Det ska bli kul :)
Lillian Liedholm
2015-02-13 @ 16:22:59

Så kul att läsa om dina upplevelser!

Birgitta
2015-02-13 @ 22:10:28

Trevlig resa imorgon! Namnet,på denna franska stad, låter så vackert. Skall bli spännande att se bilder såsmåningom. 👍




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0