Sista arbetsveckan

Denna vecka har det tyvärr varit lite sämre uppdatering på bloggen. Det har varit fullt upp på jobbet, men har ändå hunnit göra roliga grejer på kvällarna. Det är alltid lite kämpigt att knyta ihop och avsluta ett arbete, men jag tror och hoppas att rapporten blev bra och att den blir till stor nytta för EIM. Det kändes självklart väldigt tråkigt att packa ihop grejerna på kontoret igår. Jag kommer att sakna alla goa kollegor! Men jag får svänga förbi kontoret och hälsa på nästa gång jag är i Bryssel.
 
Igår hade Sandrine ordnat med en fin avslutningslunch för mig och bokat bord på ett trevligt ställe i närheten av kontoret. Tyvärr kunde inte Viktor och Siamak vara med då de var på resa och Tommaso kunde tyvärr inte heller komma, men annars var alla där. Blev en väldigt trevlig avslutning!
 
Men nu ska jag berätta lite om min sista vecka. Denna vecka har Jimmy som går året över mig på Trafikverkets traineeprogram (och är min kontorsgranne i Gbg) varit här - jättekul! Han besökte EIM i tisdags, i onsdags åt vi middag ihop vid Place Jourdan och i torsdags kväll var vi ett gäng som gick på match på Constant Vanden Stock Stadium i Anderlecht. Vi såg Anderlecht möta Dinamo Moskva. Det var en riktigt spännande match, även om den slutade 0-0 :)
 
I fredags fick jag även hänga med på två möten som Jimmy hade bokat in hos Göteborgs stads och Västra Götalandsregionens brysselkontor. Det var jätteintressant att få höra om deras arbete och vilka frågor de lobbar för. Dessutom var det kul att både jag och Jimmy har gemensamma kontakter med Irma som vi träffade på VGR - ibland är världen bra liten.
 
Igår kväll hängde jag med några kollegor och deras kompisar på bowling nere i centrum. Det gick förvånansvärt bra för mig. Det känns som ett lotto det där - ibland går det jättebra och ibland funkar det inte alls ;) Efter bowlingen gick vi vidare till en pub. En kul kväll!
 
Här kommer lite bilder från matchen i torsdags:
 
Det var en riktigt go stämning på arenan!
 
 
Toby och Tommaso.
 
Ville och Jimmy.
 
 
Lägger även upp några bilder som jag tog för ett tag sedan, då jag tänkte visa er området där jag jobbar :)
 
Place du Luxembourg, med parlamentet i bakgrunden.
 
EIM-kontoret ligger precis vid en liten park som heter Square de Meeûs.
 
Svenska representationen ligger också vid Square de Meeûs.
 
I denna byggnad på femte våningen har EIM sitt kontor :)
 
 
Nu ska jag ut och njuta av min sista helg i Bryssel (för den här gången). På agendan idag finns Parlamentarium, en tur till Neuhaus outlet (för att köpa med lite goda presenter hem) och även lite festligheter på kvällen. Blir en rolig dag!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0