Skriva, skriva, skriva

Det har varit många intervjuer tätt inpå varandra det senaste, så nu har jag mycket material att strukturera upp och analysera. Torsdag och fredag kommer därmed förhoppningsvis bli produktiva dagar där jag hinner skriva mycket. Målet är att ha fått undan så mycket som möjligt till nästa vecka så att jag hinner ta en extra intervju om en sådan dyker upp samt även få tid till att putsa till rapporten.
 
Intervjun med Banedanmark igår gick jättebra. Turligt nog kunde han tänka sig att köra intervjun på engelska. Jag har helt klart svårare med danska än norska och det vore ju tråkigt att missförstå något, så detta blev toppen. Det var kul att höra mer om Banedanmarks finansieringssystem då det skiljer sig en del från Trafikverkets. Banedanmark får budgetlöften på 6-årsbasis till skillnad från Trafikverket som får sin budget årligen. Detta gör att Banedanmark kan planera mer långsiktigt med avseende på exempelvis underhåll. Denna metod infördes 2007 av den danska regeringen som en reaktion på att underhållet av den danska järnvägen var så eftersatt. Regeringen beslutade sig då för att ta ett krafttag och lyckades med hjälp av dessa mer långsiktiga satsningar att nå sitt mål för underhåll i slutet av 2014. Verkligen intressant och lärorikt att få höra om.
 
Imorgon ska jag eventuellt få följa med Tommaso till ett möte på parlamentet. Det ska bli spännande!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0