Lunch med Gerhard Troche

Idag har jag arbetat vidare med informationsinsamlingen för ProRail. Det går framåt, så det känns som att jag iaf har lite kunskap inför torsdagens intervju. Imorgon förmiddag ska jag prata med två från Trafikverket om den interna processen för att söka pengar till regionala och nationella strukturfonder samt CEF. På eftermiddagen ska jag prata med en som jobbar på Network Rail om deras finansieringsprocess. Blir en kul dag!

Idag hade jag även en trevlig lunch med Gerhard Troche som jobbar som nationell expert inom järnvägsfrågor för DG Move. Han är doktor från KTH och är utlånad till kommissionen sedan 2010 för Trafikverkets och Näringsdepartementets räkning. Han berättade massor om sitt jobb, vilken roll han har och vilka frågor som är mest aktuella nu. Vi pratade mycket om järnvägskorridorerna genom Europa, då Gerhard är ansvarig för fem av dem. Vi pratade även om hur fjärde järnvägspaketet påverkar korridorerna samt om det nya forskningsprogrammet Shift2Rail. Vi pratade också givetvis om lobbyorganisationernas roll. Det var jätteintressant att få höra mer om dessa ämnen och få ytterligare inblick i kommissionens arbete. Jag är mycket tacksam för den tid som Gerhard och även andra här i Bryssel lägger ner för att introducera mig till olika organisationer och frågor. Det uppskattas verkligen!!

Ikväll har jag träffat Nisse, en kompis från Göteborg, som var på kortvisit i Bryssel under dagen. Han känner även Viktor och Sofia, så vi fyra gick ut och åt vid Place Jourdan efter jobbet. En trevlig kväll! 
Birgitta
2015-01-28 @ 23:11:49

Vilken trevlig dag. Lycka till med intervjuerna imorgon! 🚂




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0