Svenska kören i Bryssel

Ikväll har jag gjort något väldigt roligt! Ni som känner mig vet att jag älskar att sjunga och är aktiv i olika körer och ensembler hemma i Göteborg. Tänkte därför att det skulle vara kul att hitta en kör i Bryssel under veckorna här, dels för  att träffa folk och dels för att hålla igång sången. Så jag googlade lite och hittade en svensk blandad kör som tränar i svenska kyrkan i Bryssel under ledning av Gunnar Gillfors. Mailade dem i veckan och fick igår kväll svar att jag fick komma på repet idag - så kul!! Repade mellan 19.30-21.30 och sedan bjöd sopranerna på öl/vin och plockmat. Supertrevligt!! Alla var väldigt välkomnande och tyckte att det var kul att jag hade börjat. Fick veta att de inte tar in medlemmar så ofta så jag hade nog lite tur att jag fick chansen att börja med så kort varsel och i så få veckor. Men ibland ska man ha lite tur :) Så nu är det rep som gäller varje måndag mellan 19.30-22 och ingen är gladare än jag för detta. 

Hoppas att ni också har haft en fin dag!
Eva
2015-01-20 @ 17:28:39

Det är ju perfekt!! Jättekul :D

Eva
2015-01-20 @ 17:29:36

Det är ju perfekt!! Jättekul :D

Birgitta
2015-01-20 @ 23:09:41

Vad roligt! Bra gjort!!!
Sjunger ni på svenska? Är det sånger du känner igen? 🎶

Svar: Ja det var jättekul! Vi sjunger på svenska. Kände igen någon låt men har inte sjungit någon av de arren förut, så det ska bli roligt! 😃
sandraibryssel.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0